måndag 23 november 2009

Vatten och växter, bättre kan det inte bli =)

Nu kommer lite kallare bilder, på vatten. jag tog med mig min numera pojkvän och fotade, jag la mig ner på marken för att komma så nära som möjligt, här är resultat gott folk! (glöm inte att tycka till!)

Helkass bild, suddig, tråkig.. vad är det som får mig att gilla den? Ingen aning, jag bara gör det!
Använder manuellt macro
Ett ganska tråkigt löv med ganska tråkiga vattendroppar, men det är helt okej bild, inte en av mina favoriter men jag gillar den. manuellt macro + blixt inställd på -2


Speciell bild, använder blixt ute i naturen (ajabaja) MEN jag tycker den blev fin, lite för mycket på själva bilden kanske men jag tycker det inte skulle få samma effetkt utan ddet som finns med på bilden. Använder manuellt macro + blixt

En vanlig växt med vatten på, ganska trist och tråkig, det som däremot gör lite bild av det hela (tycker jag) är hur man kan se en gammal laudgård spegla sig, najs najs :D Använder manuellt macro




Älskar denna bilden, den ger en härlig kall känsla, mina spekulationer är att om inte solen precis kommit fram så hade inte bilden blivit lika älskad av mig, för då skulle den sett för kall ut. Det som inte syns på bilden är spindelnätet, men det är alltså det som håller vattendropparna uppe! Underbart! Använder manuellt macro




Ett halv förmultnat löv, väldigt kul. Det är inte lövet i sig som gör själva bilden, utan det är vattnet som samlats på, jag tycker det blir en otrloigt vacker bild. Jag använder manuellet macro





1 kommentar:

  1. Ja vatten kan verkligen göra underverk med de tristaste motiv! Gillade speciellt andra bilden, gillar skärpedjupet!

    SvaraRadera