måndag 23 november 2009

Annorlunda ljus i Alingsås

Jag var på något som kallas ljus i Alingsås, men inget stativ hade jag och kunde därför inte ta dom stilla och lugna bilderna, dom flesta hade nog gett upp när de sett hur suddiga bilder, men gott folk! Gör för guds skull inte det! Jag fick kanon bilder, för jag var inte serriös hela tiden utan spexade till det! Vilken är din favorit?
Bilden i sig är heeelt värdelös, om man skulle vara perfekt, eftersom bilder helst ska ha en skräpa någonstans och vara klara, men utan statvi och zoom samtidigt som man fotar, ger ett visst sug i bilden, tycker ni inte?

Eftersom jag inte hade något stativ och bilderna blev suddiga tänkte jag åter igen, varför inte bara göra dom suddiga självmant, så jag sprang runt och blev helt yr i bollen, men bilder blev det :) det ni ser är folie liknande material upplyst av en lila lampa

Vatten och ljus från alla dess håll och kanter, älskar när man leker med kameran, det ger så unika bilder, försök att ta en precis likadan bild som denna. (det går inte!)



Varm och romantisk bild, jag gillar bilden för det är en mystik mellan "varmhet" och romantik. Man kan självklart tolka bilden olika, hur tolkar du den?
(jag satt och fikade med familjen + respektive så hade de belyst stället med röda och oranga lampor, jag hade inget stativ och kom på att varför inte leka lite med det röda, mysiga ljuset)


1 kommentar:

  1. Gillar de här abstrakta bilderna jättemycket! Du har rätt, bara fantasin och kreativiteten som sätter gränserna!

    SvaraRadera